Artros - en ledsjukdom eller del av normalt åldrande? 2015

Den 20:e april föreläste Ralph Nisell, överläkare på Reumatologiska kliniken på Karolinska Universitetssjukhuset Solna samt ordförande i Svensk Reumatologisk Förening för en fullsatt publik i ABF-huset om den reumatiska diagnosen artros. Han föreläste om den senaste forskningen kring artros och dess behandling. Alldeles särskilt fokus låg på vikten av rehabilitering, träning och livsstilsförändringar för att få en så god sjukdomsutveckling som möjligt.

Artros är den vanligaste formen av reumatisk ledsjukdom i Sverige. Eftersom det kan vara svårt att få rätt diagnos och ännu svårare att få rätt behandling, är det viktigt att patienter skaffar sig kunskap för att vara så förberedd som möjligt när du möter vården. Något som ett medlemskap i Reumatikerförbundet erbjuder!