Öppna dörrarna för tillgängligheten

Vill Du vara med och påverka tillgängligheten? Nu kan Du vara med och påverka i Stockholms län!

Rh-gruppen i Stockholms län är en sammanslutning mellan NHR Stockholm (Neurologiskt Handikappades Riksförbund), DHR Stockholms läns distrikt, RBU Stockholm (Riksförbundet för rörelsehindrade barn och ungdomar), Reumatikerdistriktet i Stockholms län och Personskadeförbundet RTP-S - Stockholms läns distrikt. Tillsammans vill Rh-gruppen inventera och belysa tillgängligheten och otillgängligheten i samhället för våra medlemmar. Till detta behöver vi våra medlemmars hjälp.

Upplever Du otillgänglighet eller finns det platser där tillgängligheten med enkla medel skulle kunna förbättras? Det kan t.ex. vara containrar eller dylikt som står uppställda på platser som t.ex. parkeringsplatser avsedda för rörelsehindrade och som på så sätt påverkar tillgängligheten för rörelsehindrade människor.

Du kan påverka till förbättring av tillgängligheten genom att dokumentera det du ser, ta fotografi och anteckna ev. byggfirma, plats, gatuadress och datum och hör gärna av dig till Reumatikerdistriktet, så kontaktar vi ansvarig i varje enskilt fall som kan vara byggfirma, kommun, Stockholms stad, Trafikkontoret eller dyl. Dessa uppgifter blir också ett underlag för Rh-gruppens fortsatta arbete kring bl.a. tillgänglighet.

Kontaktuppgifter: Reumatikerdistriktet i Stockholms Län. Tel: 08-30 42 00. Fax: 08-30 42 83.
Adress: Kronobergsgatan 39 nb, 112 33 STOCKHOLM. E-mail: info@reumatiker.net

Johan Hammarström, Distriktets Ombudsman