Riskföreningen småkärlsvaskuliter bjuder in till informationsträff

Kom och ta del av en dag med fördjupad information om diagnoserna GPA, MPA och EGPA. Medverkar gör överläkare Ann Knight.

Kostnadsfri medverkan. Fika kommer att finnas.

HAR DU EN SMÅKÄRLSVASKULIT?

Vill du veta mer om din diagnos?

GRATIS

Om du har eller är anhörig till någon som har GPA (— granulomatos med polyangit, tidigare känd som Wegeners granulomatos) MPA (— mikroskopisk polyangit) eller EGPA (- Eosinofil granulomatös polyangit, tidigare känd som Churg-Strauss syndrom) är du välkommen till ett öppet möte. Där kan du få mer och fördjupad information om dessa diagnoser. Ställa dina frågor och få dina frågetecken uträtat.

Medverkar gör överläkare Ann Knight vid reumatologkliniken, Akademiska sjukhuset i Uppsala

Ann Knight informerar om diagnoserna GPA, MPA och EGPA, och om nyheter i behandlingsarsenalen vid småkärlsvaskuliter.

NÄR OCH VAR?
Lördagen den 16 september kl. 10-12