Internationella reumatikerdagen

Reumatikerdagen 2012

Den 12:e oktober är det den Internationella Reumatikerdagen! För att uppmärksamma detta anordnas en demonstration av ultraljudsundersökning av inflammerade leder och senor, på Karolinskas Reumatologi-mottagning i Solna (D10) mellan kl 09:00-12:00 i samarbete med Reumatikerdistriktet i Stockholms län och Reumatikerförbundet.

Karolinska Sjukhuset i Solna kommer att demonstrera sina ultraljuds-apparater som de använder för att undersöka och upptäcka inflammerade leder och senor. Ultraljudet demonstreras praktiskt på de åhörare som vill. Först till kvarn är det som gäller.

Reumatikerdistriktet i Stockholms län kommer att finnas på plats utanför demonstrationssalarna för att svara på frågor och informera om Reumatikerförbundets arbete för att göra reumatiker full delaktiga och jämställda i samhället samt hur vi ska lösa reumatismens gåta!

Två parallellt löpande demonstrationer kommer anordnas vid tre tillfällen under dagen: klockan 9:00, 10:00 och 11:00!

Varmt välkomna till Reumatikerdagen!