Webbens verktyg

Kurs/Utbildning i förbundets nya hemsida och hemsideverktyg

Föreningsordföranden och utsedda Webbansvariga i Reumatikerföreningarna i Stockholms län är härmed inbjudna att delta på en webbkurs i Reumatikerdistriktets regi!

Använder du förbundets hemsideverktyg? Du kanske lägger till artiklar, redigerar kontaktinfo till er styrelse eller lägger upp bilder i contentslidern? Eller så har du ingen aning om hur du gör något av detta? Förbundet har en ny webbsida och hemsideverktyg som ger oss många fler möjligheter och kommer att göra jobbet mycket lättare! Men för det krävs det att du som webbansvarig känner att du behärskar verktyget och webben. Därför erbjuds ni nu att utbilda er i Reumatikerdistriktets regi, så att vi alla kan använda oss av det kraftiga verktyget som en modern webb innebär!

Till vardags är jag ombudsman på Reumatikerdistriktet Stockholms län. Jag bjuder in till denna kurs då jag och vår kanslist Karin är å förbundets vägnar utbildad i den nya hemsidan och hemsideverktyget. Välkommen på kurs!

Delar av vad kursen kommer att innehålla:
• Genomgång av den publika webben
• Förbundets webbpolicy och vad som är viktigt att iaktta på webben
• Praktiska moment för att exempelvis kunna skriva artiklar, lägga upp bilder och
bifoga dokument
• Teoretiska delar om vilka målgrupper vi har och hur man gör webben attraktiv

Du som deltar: Du bör ha grundkunskaper i datorhantering. Denna kurs är ingen datorutbildning utan en kurs i hemsideverktyget. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av förbundets gamla system.

Lokal: Kronobergsgatan 39 (närmaste t-bana Fridhemsplan)

Dag och tid: Då det är många som är inbjudna erbjuder vi flera tillfällen för att inte få för stora grupper. Välj bara ett datum! Kaffe och smörgås serveras under utbildningen.

onsdag 31 oktober kl. 17-20 tisdag 6 november kl. 9-12 torsdag 15 november kl. 13-16

Utbildare: Johan Hammarström & Karin Johnsson, Reumatikerdistriktet Stockholms län

Anmälan till Reumatikerdistriktet Stockholms län eller telefon 08-30 42 00 eller 073 917 91 29 snarast. Vänligen hör av dig även om du inte har möjlighet eller intresse av att delta. Jag har även möjlighet att ställa upp på "privata lektioner" vid behov. Utbildningen är kostnadsfri!

Innan kursen börjar skicka gärna in per mail eller post vad ni förväntar er av kursens innehåll och vad ni vill lära er!

Medtag: Gärna egen bärbar dator (vi har trådlös uppkoppling i lokalen). Meddelas vid anmälan!!

I det nya systemet behövs inga särskilda inloggningsuppgifter då du loggar in genom "Min sida" på förbundets hemsida. Men se till att du har meddelat förbundet (Annika Borglycke på medlemsregistret, tel. 505 80514) vilka som är valda till webbansvariga så din behörighet gäller!

Har du frågor eller funderingar? Ring mig på tel. 073 917 91 29

Johan Hammarström, Reumatikerdistriktet Stockholms Län