God vård ur ett patiententperspektiv

Vi är fyra studenter från Karolinska Institutet som är inne på vår sista termin på Arbetsterapeutprogrammet och läser just nu vår sista kurs, utvecklingsarbete inom arbetsterapi. Vi har fått i uppgift att undersöka vad patienter anser är viktigt i mötet i vården och vi valde därför att utforma en enkät för att försöka ta reda på detta. Alla har vi någon gång varit en patient inom vården, vid ett akutbesök på vårdcentralen, vid en vaccination eller kanske en planerad operation? Oavsett vårdinstans eller orsak till uppsökande av vård är din uppfattning av vad god vård är viktig för oss. Vi hoppas därför att du besvarar denna korta enkät, det flesta frågor bockar du bara i och de sista frågorna får du gärna formulera ett kortare svar, alternativt beskriva i punktform. Enkäten tar cirka 5-10 minuter att besvara, svaren kommer att behandlas anonymt. Tack på förhand för din medverkan! Emelie, Therese, Agnes & Sanna

länk till enkäten: