Föreläsning och information om rapporten: Kostnader för rörelseorganens sjukdomar i Sverige år 2012

Datum: Tisdag 10 februari

Klockan: 13:00
Plats: HSO:s samlingslokal, S:t Göransgatan 82 A, Stockholm

Rapporten har författats av hälsoekonom Ida Ahlberg, Institutet för Hälso- och Sjukvårdsekonomi, Lunds Universitet,på uppdrag och finansiering av Alliansen för Rörelseorganenssjukdomar och Reumatikerförbundet.

Denna rapport syftar till att beräkna de samhällsekonomiskakostnaderna för rörelseorganens sjukdomar i Sverige år 2012. Rörelseorganens sjukdomar är bland de största folksjukdomarna runt om i världen. I Sverige är rörelseorganens sjukdomar den vanligaste orsaken till ohälsa och sjukfrånvaro. Detta ger i sin tur upphov till stora samhällsekonomiska kostnader.

Anmälan till föreläsning sker via mail senast 5 februari. I samband med föreläsningen serveras lättare förtäring. Efter föreläsningen äger årsmöte rum för Alliansen för Rörelseorganenssjukdomar kl 15. Är du eller den organisation du företräder intresserad av att bli medlem kontakta gärna ARS via administratören och eller telefon 070-601 61 33.

Se bifogade bilagor för inbjudan och rapporten i fråga!